SON GELİŞMELER
--:--:--

Türkiye’de Mobil İletişim Sektöründe Büyük Değişim: 5G Teknolojisi Geliyor

Türkiye’de Mobil İletişim Sektöründe Büyük Değişim | 5G Teknolojisi, Mobil Abone Verileri Türkiye, mobil iletişim teknolojisinde 1 Nisan‘da büyük bir dönüşüme hazırlanıyor. Çalışmaları uzun yıllardır devam eden ve 3 operatörün 16 Ekim 2025‘te gerçekleştirilen ihalede 11 frekans paketini satın aldığı 5G teknolojisi, 1 Nisan’da kullanıcılara sunulacak. Bu tarihten itibaren 5G teknolojisini kullanmak isteyen 2G, 3G,…

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Türkiye’de Mobil İletişim Sektöründe Büyük Değişim: 5G Teknolojisi Geliyor






Türkiye’de Mobil İletişim Sektöründe Büyük Değişim | 5G Teknolojisi, Mobil Abone Verileri

Türkiye, mobil iletişim teknolojisinde 1 Nisan‘da büyük bir dönüşüme hazırlanıyor. Çalışmaları uzun yıllardır devam eden ve 3 operatörün 16 Ekim 2025‘te gerçekleştirilen ihalede 11 frekans paketini satın aldığı 5G teknolojisi, 1 Nisan’da kullanıcılara sunulacak. Bu tarihten itibaren 5G teknolojisini kullanmak isteyen 2G, 3G, 4,5G aboneleri, uygun SIM kart-telefona sahip olmaları ve 5G kapsama alanı içinde bulunmaları halinde bu teknolojiyi kullanabilecek. Mobil iletişimde hız, kapasite ve hizmet kalitesini artıracak 5G teknolojisinin 2 yıl içinde tüm Türkiye’de hizmete girmesi bekleniyor.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK)‘nun geçen yılın üçüncü çeyreğine ilişkin “Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü Üç Aylık Pazar Verileri Raporu”na göre, 5G’ye geçiş öncesi kullanılan en son teknoloji niteliğindeki 4,5G‘de ise kritik bir eşik daha geride bırakıldı. Söz konusu dönemde 4,5G abone sayısı ilk defa 91 milyonu aştı. Türkiye’deki toplam 99 milyon 129 bin 226 mobil abonenin içinde 91 milyon 99 bin 845’i 4,5G aboneleri olarak belirlendi. 4,5G abone sayısı, bir önceki yılın aynı çeyreğinde 87 milyon 537 bin 163 olarak hesaplanmıştı. Böylece söz konusu dönemler arasında abone sayısı yüzde 4 arttı.

3G abone sayısı 5,9 milyonken, aktif 4,5G abone sayısı 77 milyon 710 bin 446 oldu. Aynı dönemde 4,5G uyumlu cihaz sayısı ise 79 milyon 959 bin 466 olarak hesaplandı. Geçen yılın üçüncü çeyreği itibarıyla 3G teknolojisinden yararlanan abone sayısı 5,9 milyon, 2G’den yararlanan ise 2,1 milyon olarak tespit edildi.

Sabit telefon abonesi 8,5 milyona kadar gerilerken, mobil iletişimdeki ilerlemeyle birlikte kullanımı azalan sabit telefonlardaki abone sayıları düşmeye devam ediyor. 2022’de 11,2 milyon olarak hesaplanan sabit telefon abone sayısı, 2023’te 10 milyonun altına gerilemişti. Sabit telefon abone sayısı, 2024’ün üçüncü çeyreğinde 9,1 milyon olurken, geçen yılın üçüncü çeyreğinde 8,5 milyona kadar geriledi. Aynı dönemlerde ankesörlü telefon sayısı ise 36 bin 398’den 31 bin 972’ye indi.


Benzer Haberler
İngiltere 16 Yaş Altı İçin Sosyal Medyayı Yasaklıyor
İngiltere 16 Yaş Altı İçin Sosyal Medyayı Yasaklıyor
Rekabet Kurumu Netflix Türk Yapımları İçin Yeni Kuralları Duyurdu
Rekabet Kurumu Netflix Türk Yapımları İçin Yeni Kuralları Duyurdu
Cumhurbaşkanı Erdoğan Yapay Zeka Zirvesi’nde Önemli Açıklamalar Yaptı
Cumhurbaşkanı Erdoğan Yapay Zeka Zirvesi’nde Önemli Açıklamalar Yaptı
Yapay Zeka Kendi Kodunu Yazıyor İnsanlık Alarmda
Yapay Zeka Kendi Kodunu Yazıyor İnsanlık Alarmda
Bakan Uraloğlu Discord erişiminin yeniden sağlanacağını açıkladı
Bakan Uraloğlu Discord erişiminin yeniden sağlanacağını açıkladı
iOS 27 ve macOS 27 Güncellemelerini Almayacak Apple Cihazları Ortaya Çıktı
iOS 27 ve macOS 27 Güncellemelerini Almayacak Apple Cihazları Ortaya Çıktı
Haberin Doğru Adresi
Günlük Haberler

Reklam & İşbirliği : habersonuclari@gmail.com

Copyright © 2025 Tüm hakları GÜNLUK VERİ 'de saklıdır.